CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Besday

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

^______^

23 September 2016

7 Sikap Wanita Melalui Cara Berjalan




7-sikap-wanita-melalui-cara-berjalan

1. Kelihatan Seperti Tidak Memijak Tanah

Golongan wanita yang jalannya berginjat, wanita ini kononnya bersifat tidak jujur, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain terutamanya ketika berbual. Dia juga dikatakan terkenal dengan sikap egonya. Dan yang lebih parah, wanita ini biasanya seorang yang boros atau suka membazir tanpa berfikir sebelum berbelanja. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Sering Menoleh Ke Kanan Dan Kiri

Wanita yang berjalan seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita yang berjalan seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Kononnya wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Suka Menunduk

Wanita seperti ini katanya memiliki sifat yang tertutup. Dia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditawan hatinya. Di samping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan percintaan. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hatinya, dijamin lelaki itu akan beroleh kebahagiaan. Ini kerana, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.
4. Berjalan Menatap Lurus Ke Depan
Mereka yang berjalan seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, dan bukannya mudah hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meskipun pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jadi tak hairanlah kalau wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang perpengalaman luas.

5. Badan Bergerak ke Kanan dan Kiri

Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian selalunya bersikap tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia menganggap itu sebagai perkara kecil. Walhal masalah itu sebenarnya agak rumit dan memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Badan Nampak Tegak

Wanita ini tegas dalam menentukan sesuatu. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya selalu serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Dan yang menarik tentang wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa menghilangkan sifat-sifat romantiknya.

7. Berjalan seperti Zirafah

Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika berbual dengan wanita seperti ini sedikit sebnayak kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.
Panduan ini bukanlah semata mata hanya berguna untuk lelaki tapi boleh jugak di jadikan peringatan kepada wanita wanita diluar agar berjalan dengan sopan. Macam biasa, tip ini hanya panduan bukan semestinya betul dan setiap individu adalah berlainan. Sekian. Wallahualam.

19 November 2015



Setia – Elizabeth Tan Ft Faizal Tahir
Lirik Lagu Setia – Elizabeth Tan Ft Faizal Tahir

Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu?
Maafkan andai mengganggu lenamu
Andai pernah melukakan
Maafkan ku tak sengaja
Harus kau dan aku selalu bicara
Kau tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya
Kau dan aku
Mungkin tak sempurna
Kau dan aku
Tahu takkan mudah
Kau dan aku
Mahukan sempurna
Kau dan aku
Mengharap bahagia
Setia aku
Demi dirimu
Setia aku
Hanya padamu
Andai hatimu berubah
Pasti ku cuba fahami
Tetap ku melangkah terus berani
Kau tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya
Kau dan aku
Mungkin tak sempurna
Kau dan aku
Tahu tak semudah
Kau dan aku
Mahukan sempurna
Kau dan aku
Mengharap bahagia
Setia aku
Demi dirimu
Setia aku
Hanya padamu



Terima seadanya
Perbezaan kau dan aku
Biarpun apa saja
Ku percaya kau setia
Kau dan aku
Mengharap bahagia
Setia aku
Demi dirimu
Setia aku
Hanya padamu
Setiaku demi dirimu
Setiaku hanya padamu
Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu?

04 November 2015

Sanah Helwah Amna Faqiha

Selamat Hari lahir yang ke-7 buat anakanda Amna Faqiha ...

Allah Selamatkan Kamu..
Allah Selamatkan Kamu..
Allah Selamatkan Amna Faqiha...
Allah Selamatkan Kamu..

Ibu doakan anakanda sentiasa di bawah lindungan Allah SWT sentiasa..in sha Allah ..Aamiin..aamiin.. menjadi insan pilihan yang solehah..disenangi semua... 


Kek Aiskrim Bakers Cottage perisa Mint
ala-ala Baskins Robbin

Yummy
besday girl
Ibu bagi hadiah buku matematik ini dahulu..ada rezeki kita beli yang lain...
belajar rajin-rajin



7 tahun sudah

 Happy besday kakak..

 Fridge Magnet untuk kawan-kawan 1Elit

 Saya bersama pakcik P... masa ni nak makan kat Fuel Shack tapi sayangnya ayam dah habis...frust si ayahnya

 Goodies untuk kawan-kawan


Lepas tu pi Papparich tak jadi jugak hee..hee so pilihan seterusnya ke kedai ASSAM HOUSE..
v
v
v
v

 Nasi + sotong udang with sauce crab cik P punya

 Ayam nestum with rice Amna punya..

Ayah punya seafood assam gravy tak ambil gambar dan ini yg ibu sotong + petai + rice.. air - soya cincau, cincau & milo ice..

03 November 2015

Penuh Sawang hehehe

Image result for sarang labah labah

Kisah Cermin Mata

 Ammar pon nak jadi model speck..
 Hadif Fateh pon apa lagi..melaram juga..
 Al-kisahnya bawa Amna nak buat speck..sebab nurse pergi sekolah check amta dia kena refer kat klinik Presint 11.. pastu dah jumpa Optometris kena buat juga speck..kalau ikutkan mata dia ok jer..cuma ada silau..biasanya umur +40 ke atas baru ada silau..bukan rabun jauh..dia kiranya rabun dekat...buatlah juga kat kedai Rozaimi Optometrist..kawan ibu kerja kat sini..ibu pun pernah 3 bulan kerja dgn Rozaimi group ni...total semua dalam RM250.00..bukan frame tu yang dia pilih...
 Nak jugakk diaaa..si Ammar Darwish


 Last Amna pilih yang ini..frame hitam..brand Rilakkuma..tu pun jenuh tanya nak yang mana... masuk habuk mata ibu...sebab dia tengok frame tu dah RM200++, dia cakap mahal..tak apalah anakku ibu rela jika itu untuk kebaikan..tapi bukan dia pakai sangat...sebab dah pindah duduk barisan hadapan lagi jelas kot tulisan kat white board.. dia bukan tak nampak tapi dah optometris suh buat juga..emmm...


Image result for rilakkuma




Ini brand sama cuma warna pink..

DOA UNTUK ANAK

Doa adalah harapan yang bisa anda sampaikan pada-Nya, untaian kata dengan makna yang ditandai dengan keikhlasan jiwa dan juga usaha dari orang tua untuk buah hatinya, menjadikan mereka sebagai pribadi yang berahlak dan bermoral. Mendidik dengan memberikan teladan yang baik adalah usaha yang bisa anda lakukan untuk mendapatkan harapan anda. Sempurnakan ikhtiar anda dengan do’a yang dicontohkan oleh nabi dan rasul pada anak dan cucunya.

Berikut adalah doa terbaik untuk anak yang bisa anda amalkan :

1.  Doa terbaik untuk anak dalam meminta perlindungan




Artinya :Aku minta perlindungan bagi kamu berdua dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna daripada setiap syaitan, binatang yang berbisa dan bencana ain (pandangan mata yang menimpakan penyakit).
2.  Doa terbaik untuk anak menjadi sholeh dan sholehah
Artinya : Ya Allah, berilah kefahaman kepadanya dalam urusan agama dan ajarkannya Takwil (tafsir al-quran).




Artinya : Ya Allah, ilhamkannya Takwil (tafsir al-quran) dan ajarkannya hikmah (ilmu yang tepat).



Artinya : Ya Allah, berkatilah padanya dan sebarkanlah ilmunya.

3.  Doa terbaik untuk anak  rajin beribadah
Rabbi-Ajal'ni muqeema salaati, wa min Dhurriyyati, rabbana wataqabbal Duaa"
Artinya : Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku. Surah Ibrahim [14:40] .

4.  Doa terbaik untuk anak rajin belajar
Anda dapat membacakan doa ini setelah sholat wajib sebanyak 3x dan waktu sholat tahajjud sebanyak 27x. Bacakan doa sebagai berikut :
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIIM, ALLAHUMMAFTAH ALAYYA FUTUUHAL AARIFFIN BIHIKMATIKA, WANSYUR ALAYLA RAHMATAKA YA DZAL JALAALI WAL IKRAM.
Pastinya dengan usaha yang membangun anak untuk terangsang dalam meningkatkan wawasannya seperti membacakan dogeng-dogeng sebelum tidur, memberikan makna dari ceritanya. Berikan teladan yang baik dalam tokoh cerita tersebut .

5.  Doa terbaik untuk anak yang beriman dan bertakwa



Artinya : “ Tuhan kami, Anugerahkanlah kami isteri-isteri dan keturunan kami yang menyenangkan hati, dan jadikan kami imam bagi orang yang bertakwa” (al- furqan : 74)

6.  Doa terbaik untuk anak yang sedang sakit




Bismillaahil kabiiri Na’uuzu billaahil ‘Aziimi min syarri ‘irqin wa min Syarri harrin Naari
Artinya: “Dengan Menyebut nama Allah yang Maha Beasr Kami berlindung kepada Allah Yang Maha Agung dari sakitnya darah mengalir (luka) dan dari buruknya panas”.

7.  Doa terbaik untuk anak menjadikan pribadi yang lebih baik





Artinya : Ya Allah, jauhkan syaitan daripada kami dan jauhkan syaitan daripada anak yang akan Engkau anugerahkan kepada kami.

AF

Ucapan Dan Kad Raya Buat Amna